Perspektif
Bize yakın olan cismin büyük uzak olan cisimlerin küçük görülmesidir. Fotoğrafta perspektif derinlik hissi verir. İki boyutlu görsel çalışmalarda üçüncü boyutu aktarmanın en iyi yoludur.
Geniş açı objektiflerin perspektif etkiyi artırma özelliği vardır. Konuya yaklaşıldığında konunun arkasındaki cisimler uzayarak küçülür. Etkiyi artırmak için konuya iyice yaklaşmak gerekir.
Tele objektifler ise perspektif etkisini yok ederler konuyla arka plan arası mesafe yok olur.
Çizgiler
Çizgiler kompozisyonda oldukça önemlidir.Fotoğrafta diyagonal çizgiler yön belirtmek için kullanılır .Bu asıl konuya ilgiyi yönlendirmenin basit ve güzel bir yoludur.Tekrar eden çizgilerde gözlemcinin dikkatini ilgi merkezini çeker.
Kadraj
Fotoğrafcılıkta en önemli kompozisyon unsurudur.
Vizörden baktığında gördüğün kare senin kadrajındır.
Konu çerçeve içinde çok küçük kalmamalıdır.
Konu tam ortaya yerleştirilmemeli altın kesim noktalarına uygun yerleştirilmelidir. Eğer konuyu kenarlara yerleştirmeye karar verdiyiseniz fotoğrafın dengesi için diğer tarafada bazı lekeler (Renk,açıklık, koyuluk)
yerleştirmekte fayda vardır.
Doğal çerçeve kullanılmış leke sayesinde ilgi konunun üzerine toplanmış.
Fotoğrafta seçici bir yöntem uygulanır. Mesaj için gerekli öğeleri kadraj içine alıp, gereksiz, izleyiciyi konu dışına sürükleyen görüntüler kadraj dışına çıkartılmalıdır.
Kadraj içinde bulunması uygun görülmeyen görüntüler hareketli ise karenin dışına çıkması, yer değiştirmeyecek görüntüler ise fotoğrafçının bakış açısını değiştirmesi, bakış açısını değiştirmesi anlatımı zayıflatacak ise odak uzaklığı farklı bir objektif kullanması gerekmektedir.
Amaç izleyicinin dikkatini konunun üzerinde toplamaktır.